حذف آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای دوره کاردانی پودمانی علمی کاربردی
 
پرتال دانشجویان IT علمی کاربردی کازرون
 

حذف آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای دوره کاردانی پودمانی علمی کاربردی

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به پیشنهاد حذف آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای دوره های کاردانی پودمانی این دانشگاه به شورای گسترش آموزش عالی و موافقت شورا از تشکیل کمیته آموزش‌ مهارتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دکتر ‌رجبعلی بروزیی ، معاون آموزشی دانشگاه در نشست خبری با بیان اینکه از مهرماه سالجاری دوره کاردانی پودمانی نظام جدید آموزش عالی مهارتی آغاز می‌شود ،‌ گفت: در دوره‌های کاردانی حرفه‌ای و کاردانی فنی با سر فصل ،‌ محتوا و شیوه آموزشی جدید از مهر ماه پذیرش دانشجو خواهیم داشت. به گفته وی ، براساس این دوره آموزشی 40 درصد آموزش‌ها دانش پایه و 60 درصد آموزش‌ها مختص محیط کار است.

وی خاطرنشان کرد: در نیمسال اول سال تحصیلی آینده ، تمام دانشجویان کاردانی فنی و حرفه ای پودمانی 32 ساعت کار بینی خواهند داشت . دکتر برزویی در ادامه اظهار داشت : کاربینی با اهدافی چون شناخت مشاغل مورد نظر ، تشریح جریان کار و فعالیت ها ، شناخت مواد ، تجهیزات ، ابزار و ماشین آلات مربوط ، شناخت جایگاه شغلی مورد نظر و نقش آن در ماموریت آن حوزه شغلی و شناخت موضوعات و مسائل جانبی شغل مورد نظر مانند ایمنی ، اقتصادی ، سختی و پیچیدگی کار انجام می شود.  

دکتر برزویی با اشاره به پذیرش 230 هزار دانشجو در دوره کاردانی فنی و حرفه‌ای از مهر امسال گفت: 113 هزار نفر دانشجودر دوره کاردانی حرفه‌ای پذیرش می‌شوند که 103 هزار نفر آنها در بخش صنعت و 10 هزار نفر آنها در بخش کشاورزی است همچنین 117 هزار نفر دانشجو در دوره کاردانی حرفه‌ای پذیرش خواهند شد که 36 هزار نفر آنها در بخش فرهنگ و هنر و 81 هزار نفر آنها در بخش مدیریت و خدمات اجتماعی است.

وی درباره ویژگی‌های این دوره آموشی خاطرنشان کرد : در این دوره آموزشی هیچ رشته عمومی وجود نخواهد داشت و همه دوره ها شغل محور هستند ضمن اینکه در این دوره هیچ عنوان مشترک با عناوین رشته‌های نظری سایر دانشگاه‌ها نیز وجود ندارد.

طراحی 176 رشته جدید

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به افزایش 176 رشته جدید در سالجاری گفت : امسال در 576 رشته ، دانشگاه جامع علمی کاربردی ، پذیرش دانشجو خواهد داشت ضمن اینکه این دانشگاه 57 مرکز جدید صرفا جوار کار نیز به مراکز قبلی خود افزوده است.

به گفته وی ، تمام اين مراكز كاملا در محيط كار تاسیس شده‌اند و فقط در بخش‌هاي حاكميتي مراكز علمي كاربردي در مراكز دولتي ايجاد مي‌شوند. بنابراين اولويت توسعه ما، بخش‌هاي خصوصي است ، دو بانك بزرگ كشور شامل بانك تجارت و بانك كشاورزي به نظام علمي كاربردي اضافه شده‌اند كه براي نيازهاي خود، نيرو تربيت مي‌كنند.

معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي با بيان اينكه ورودي‌هاي جديد دانشگاه از اين پس در مقطع کاردانی فنی و حرفه ای  8 واحد و در دوره كارشناسي 6 واحد مهارت‌هاي مشترك مي‌آموزند، تصريح كرد: انتظار داريم فردي كه از اين دانشگاه فارغ‌التحصيل مي‌شود ، از مهارت‌ها و قوانين محيط كار آگاهي داشته باشد.

حذف آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای برای دانش آموختگان دوره کاردانی پودمانی

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر شورای گسترش ، بنا بر پیشنهاد دانشگاه ، حذف آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای دانش آموختگان دوره کاردانی پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصویب شد زیرا بعد از این حداقل 60 درصد آموزش ها ، مهارتی خواهد بود و با آزمون جامع نمی توان این مهارت ها را ارزیابی کرد ضمن اینکه در طول دوره شیوه های بسیار مناسبی طراحس شده است .

به گفته وی ، دوره مهندسی فناوری ارشد پهپاد با همکاری جهاد دانشگاهی و سایر ارگان‌های مرتبط از سال آینده اجرایی می‌شود و در اولین دوره پذیرش دانشجوی این رشته 20 نفر پذیرش خواهند شد. تمام سعي ما اين است كه در این رشته از بهمن ماه 91 دانشجو پذيرش شود ولي در صورتي كه اين امكان فراهم نشود ، از مهر 92 به صورت قطعي دانشجو پذيرش خواهد شد.

تصویب نظام آموزش کارشناسی حرفه‌ای ارشد

دکتر برزويي با اشاره به تصويب آيين‌نامه نظام آموزشي كارشناسي حرفه‌اي ارشد، گفت: بر اساس اين آيين‌نامه، فارغ التحصیلان این دوره دارای توانمندی ها و قالیت هایی چون طراحی و پیاده سازی نظام های پشتیبان ، توسعه و بومی سازی نظام ها ، مدل ها ، الگوها و روش ها و فرآیندها ، بهینه سازی ساختارها ، الگوها و بهبود روش ها و فرآیندهای اجرایی می شوند . براي اين دوره از بهمن 91 يا مهر 92، پذيرش دانشجو انجام مي‌شود.

 تشکیل کمیته آموزش مهارتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کمیته آموزش مهارتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت : با همت رییس و اعضای کمیسیون و با حمایت جدی آنها این کمیته تاکنون 4 جلسه تشکیل داده است و پیگیر اهدافی چون حل خلاءهای نظام آموزش مهارتی کشور است.

وی وظایف این کمیته را پیشنهاد سیاست ها و قوانین مربوط به توسعه و تقویت نظام آموزش مهارتی ، پیشنهاد سیاست ها و قوانین جهت استقرار نظام کارورزی ،  پیشنهاد سیاست ها و قوانین در خصوص سرمایه گذاری و مشارکت دستگاههای دولتی ، عمومی غیردولتی ، تعاونی و بخش خصوصی برای توسعه آموزش های مهارتی و نحوه اجرای این سیاست ها ، پیشنهاد سیاست ها و قوانین جهت ایجاد هماهنگی بین وزارتخانه ها و نهادهای مرتبط جهت اجرا و ارتقای آموزش های مهارتی برشمرد.

وي با اشاره به افزايش تعداد موسسات علمي كاربردي در دستگاه‌هاي اجرايي به 10 موسسه، گفت: شش موسسه آموزش عالي علمي كاربردي جديد ، شامل موسسه علمی کاربردی قوه قضاييه ، موسسه علمي كاربردي فرهنگ و هنر (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) ، موسسه علمي كاربردي مهارت (وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي ) ، موسسه علمي كاربردي جهاد دانشگاهي ، موسسه علمي كاربردي مديريت شهري و روستايي (وزارت كشور) و موسسه علمي كاربردي بهزيستي (وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي) به مجموعه موسسات علمي كاربردي اضافه شده است .

تعطیلی 23 مرکز علمی کاربردی

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین خبر از تعطیلی 23 مرکز علمی کاربردی بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته داد وگفت: مراکزی که شرایط لازم را نداشته باشند و نتوانند استانداردهای لازم را اعمال کنند به مرور تعطیل خواهند شد.

وی همچنین از طراحی آئین‌نامه و نظام دوره دکتری دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت: تا آبان ماه آئین‌نامه دوره دکتری این دانشگاه تصویب می‌شود و در مهر ماه 92 پذیرش دانشجوی دوره دکتری خواهیم داشت.

 


نظرات شما عزیزان:

فرشید
ساعت17:49---7 مهر 1391
سلام
کلاس های پودمانی در رشته اینترنت و شبکه های گسترده کی شروع میشه ؟
این خبری که گذاشتن توی سایت و تاریخ 27شهریور رو معین کردن درسته ؟
اگه اون تاریخ باشه که واسه شروع خیلی دیره


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

این وبلاگ به همت جمعی از دانشجویان رشته فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی کازرون جهت همیاری دانشجویان و سهولت در دریافت مطالب آموزشی (کتاب و جزوه ) و همچنین ارائه اخبار دانشگاه و انجمن علمی و اطلاع از آخرین اخبار در حوزه فناوری اطلاعات پایه گذاری و فعالیت میکند.
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرتال دانشجویی و آدرس it-box.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


این صفحه را به اشتراک بگذارید